2014. augusztus 31., vasárnap

Baba hivatalos iratai

Sziasztok :)

Ahogy ígértem, írok a hivatalos iratokról. 

Miután a baba megszületik, kell neki lakcím kártya, TAJ kártya, adókártya. Ezek a minimum iratok, amit be kell szerezni, mert ezekkel lehet anyasági támogatást, TGYAS-t GYED-et intézni.

Amikor a kislányunk megszületett, még a kórházban bejött egy hölgy az önkormányzattól, aki felvette az adatait és elmondta, hogy a lakcímkártyát az önkormányzat 1-2 hét alatt kiállítja. Arra kért, hogy a következő hét vége felé hívjam fel az önkormányzat anyakönyvvezetőjét és érdeklődjek, hogy készen van-e a kártya. Következő héten telefonáltam, a lakcímkártya készen volt, a TAJ kártyát pedig postán kaptuk meg. A lakcímkártyáért párom ment be az én és saját irataival, így nekünk nem kellett a babával mászkálni pár hetesen, így is kiadták a kártyát.

A TAJ kártya kicsit necces volt, mert bár a kislányunk hónap első napján született, a kártya a hónap utolsó napjaiban érkezett meg postán, így szerencsére még a cégnél le tudták bérszámfejteni a TGYÁS-st és zökkenőmentesen megkaptam a "fizetésemet" :) Kicsit leizzadtam addig ugyan, de már nem is foglalkozok vele :)

Az adókártyáról semmit nem tudtunk, csak épp beszéltük párommal kb 6 héttel később, hogy azt is el kellene intézni, amikor megérkezett postán :) Így igen jó hírem van a kismamák részére, hogy a 3 legszükségesebb iratot nagyon könnyű beszerezni :) Mi személyit még nem csináltattunk, majd csak ha szükség lesz rá, addig otthonosabban fogok tudni mozogni a kicsivel is a hivatalokban és az utcán :)

Megcsináltattam a kismama bérletigazolványomat is, biztos ami biztos, kitudja mikor akarok hirtelen felkerekedni a Törpivel :) Ehhez egy munkáltatói igazolást kellett kérnem a cégtől, és igazolványképet kellett csináltatnom. Na ez volt a bonyolultabb, mert Törpivel délelőtt mindig hordozókendővel sétálok, így ő is belelógna a képbe (mondjuk engem ez nem zavarna, de a BKV-t állítólag igen :D) Délután pedig már nincs nyitva az egyetlen igazolványkép készítő kis butikocska, ahová el tudnánk menni férjemmel hármasban. Tudom, kivehetném a bébit a kendőből egy fotó erejéig, de még nem vagyok annyira rutinos kismama, hogy ha ezzel felébresztem, akkor ne essek kétségbe az utca kellős közepén :D Bár már sírt kendőben is (pl alvás előtti kis nyűgösködés), de azt mindig nevetéssel oldottam fel a Törpinél :)
Szóval jött egy nap, mikor férjem szabadságon volt, akkor babakocsival elsétáltunk és megejtettük a fotózást. 1400 Ft-ba került 8 db kép. Mondtam a nőnek, hogy ugyan mit kezdek 8 db-al, de azt mondta neki így nyomtat a gépe, hát 8 db lesz és 1400 HUF :D 

Erről a kisbutikról egyébként érdemes egy szót ejteni. Gyakorlatilag a főutcánk közepén egy kb 4x4 m-es kis lyuk. A néni, aki már szerintem nyugdíjas korú, a felette lévő társasházban lakik. Reggel 9kor nyit, 12-13 óra között ebédszünete van (felmegy a lakásba és megebédel), majd lesétál és 5 óráig ott csücsül. Nem megy neki rosszul szerintem, mert amíg én ott voltam, többen is bejöttek, igaz kettőnkön kívül más nem nagyon fért már be :D Foglalkozik kulcsárulással, vagyis nem másol, hanem előre legyártott kulcsai vannak, pl postaláda kulcsok és egyebek, tud fénymásolni, nyomtatni, igazolvány képet csinálni, szóval olyan kis mindenes :) Egyszer nekem is kell egy ilyen kényelmes biznisz :D

Visszatérve az iratokhoz, az igazolványképemmel elmentem a főutca végénél lévő bkv pénztárba, odaadtam az igazolást és a fényképet, majd elkészítették (ha jól emlékszem) kb 120 Ft-ért az igazolványt. Bérletet még nem vettem, mert egyelőre nem akarok a babával a BKV járatain utazni, amíg nincs az immunrendszere megerősödve a 2-3-4 hónapos oltás után. Vagyis majd kb november, december... de majd kiderül, hogy akkor mit érzek, lehet akkor sem ülök fel, mert akkor meg influenza szezon lesz. Mindenesetre az igazolvány 2015. januárjáig érvényes, akkor újat kell csináltatni. Mondjuk ha mindig csak fél évre csinálják, akkor el fog fogyni az a 8 kép azt hiszem :D

Más irat nem volt, amiről tudnék mesélni nektek. Viszont a napokban kaptuk meg az Államkincstártól a levelet, hogy megnyílt Törpi Startszámlája és ha szeretnénk, nyithatunk neki értékpapírszámlát, ahol babakötvénybe fektetik neki az összeget. A kollégák és főnököm megnyugtatására közlöm, hogy élni fogunk ezzel a lehetőséggel ( :D), csak rá kell szánnunk magunkat, hogy egy Államkincstárhoz bemenjünk. 

Emellett megigényeltem az anyasági támogatást, ami egyszeri 65 ezer Ft, már jóvá is írták a számlámon. Ehhez az igazolványokat kellett lemásolni és egy űrlapot kitölteni, majd elpostázni az Államkincstárnak. A pénz hamarabb megérkezett, mint a határozat, hogy jóváhagyták :) A turpisság az egészben, hogy neked kell igényelni, automatikusan nem jár. Így van ez a mi önkormányzatunk támogatásával is, ami egyszeri 10 000 Ft és a mi Önkormányzatunk a startszámlára utalja át az összeget azon babák számára, akik a kerületben születtek és életvitelszerüen itt élnek a szüleikkel. Na ezt még nem igényeltem meg, de lassan neki kell látnom, hogy ne csússzunk le róla. Mégiscsak a kislányunk pénzéről van szó, hogy fogok én elszámolni felé, ha számon kér majd, hogy hol az a pénz? :D

Törpi egyébként egyre ügyesebb, már megtalálta a nyelvét és most azt rágcsálja. Én meg jókat nevetek az arcán, mert nagyon viccesen néz ki ilyenkor. Ennek köszönhetően egyébként mostanság csukott szájjal gőgicsél, mert hát nyitott szájjal nem lehet nyelvet rágni és hangot kiadni egyszerre :D

Az anyatejet igyekszünk növelni egy szoptatási tanácsadó segítségével, vagyis tanácsadása mellett. Egyelőre úgy néz ki, hogy kevesebbszer kell tápszert adnunk a bébinek, így mintha lenne eredménye a dolognak. A titok nyitja, hogy akár óránként is szopizik Törpi, ha éhes, de ha nem sír szopi után, akkor nem adok neki tápszert, max gyakrabban eszik :) Persze ezt hétvégén nem tudom annyira tartani, mert a férjem inkább adna neki tápszert, mondván éhes marad az a gyerek, ha ilyen gyakran eszik :) Éhesnek nem marad, csak sokszor eszik keveset, mint az anyja :D egyébként is ez az egészséges, ha jól tudom ;o)

Lassan jön a nagyi meg a nagynéni a férjével, így elköszönök. Talán a napokban sikerül Törpinek is írnia a blogjára.

További szép napot mindenkinek :o)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése