2014. február 26., szerda

Terheléses cukor vizsgálat

Sziasztok!

Ma nagy orvosnapot tartottam, egész nap csak dokinál voltam. Ebből a terheléses cukor vizsgálatot és a védőnőt emelném ki nektek, mert itt történtek dolgok :)

Szóval ma reggel 6:45kor indultam a napi túrára. A reggelem jól alalkult, mire a villamos megállóba értem pont beállt a villamos, így 7:15re a kórházban voltam. Az más kérdés, hogy a 3. emeletre gyalog kellett felmennem, mert az egyetlen lift nem állt meg 10 percig a földszinten, csak az alagsor és a 4. emelet között mozgott :D de sebaj, szép lassan felmentem, majd gyors le is ültem :D 7:35re levették a vért, de a reggeli vizeletet (amit nem felejtettem el :P) nem vették el tőlem, mert kémcső hiányban szenvednek és nem tudják tárolni a vizsgálatig.. Na sebaj, mondta a hölgy (aki mérhetetlenül kedves, türelmes, aranyos, mint ahogy várná is az ember egy kismama osztályon :o), hogy öntsem ki, az üvegbe meg majd a következő vérvételnél hozzak megint vizeletet. 

Majd 7:35kor feloldott állapotban, egy sárga átlagos bögrében (hideg vízben) megkaptam a "szirupot" :D Fogtam a frissen vágott fél citromomat, jól telenyomtam citromlével és percenként kortyoltam bele a bögrébe. 10 perc alatt kellett meginnom és onnantól 2 óra semmit tevéssel elütni az időt. Se inni, se enni nem lehetett. Az első 45 percben kicsit émelyegtem. Jó lett volna, ha van beszélgető partnerem, mert az elvonta volna a figyelmemet, de feltalálva magamat elővettem a köteg orvosi papíromat és elkezdtem időrenbe tenni :D Ezzel eltelt az idő és mire végeztem, már nem is émelyegtem. A következő 1 óra olvasással telt, majd jött a második vérvétel és mehettem is tovább :) A vizsgálat eredménye holnapra már meg is van, de majd a nődokim veszi át. Gondolom, ha valami gond lenne, akkor hív majd, ha nem, akkor jövőhéten megyek hozzá és elmond mindent :o)

10 órakor már kint voltam és indultam a védőnőhöz, akihez 10:30ig kellett odaérnem. Mivel jövőhéttől a mostani védőnőnk (aki csak helyettesít) helyett jön a végleges, kértem tőle, hogy mehessek hozzá még ezen a héten :o) Nagyon aranyos és kedves és könnyű megnyílni neki, így nehezen válok meg tőle. Még úgy is, hogy csak 4x találkoztunk, nagyon megkedveltem :o) így gyors beugrodtam a boltba és vettem neki egy kindertojást :D már csak stílusosan is, és mert semmi normális kisebb bonbon nem volt a boltban. Na megérkeztem a védőnőhöz, mire kiderült, hogy nem ott rendel, hanem a másik helyen. Felhívták nekem és olyan rendi volt, hogy megvárt míg átmentem hozzá. kb 20 perc alatt ott voltam, majd minden papírt átnézett, beregisztrált, és jót beszélgettünk közben. Megmérte a vérnyomásom, ami 83/63, pulzus 80. Meg kell mondjam, egyre alacsonyabb. a 11. hét környékén 90/55, a 15. felé 85/66, a 20. héten nem tudta megmérni az üzemorvos, ma pedig ahogy írtam 83/63. Hát mit mondjak, ma nyugodt voltam és álmos :D
A védőnő kérdezte, hogy véletlenül vizeletet nem hozott? Há'mondom pont véletlenül van nálam egy üveggel :D még jó, hogy nem öntöttem még ki reggel óta. Így csinált egy gyorstesztet rajta, amin minden rendben volt (egy papírcsíkot mártott bele és megnézte, hogy milyen színre szineződik, de teljesen jó lett, azt mondja). Aztán egy kis aranyos gépecskével még szívhangot is hallgattunk a babánál :o) Olyan jó volt hallani, hogy odabent dobog a kicsi szivecskéje :o) ráadásul nem is kellett összemaszálni a pocimat, mert ahogy rátette a pocimra a "botot" már hallottuk is a szivecskéjét :o) 
A súlyom egy érdekes kérdés. Munkában mindenkitől azt hallom, hogy pici a pocakom és nem hízok semmit, ami nem jó. Anyósom szerint hatalmas a pocakom, mert ő már ekkorával szülni ment.. szóval össze vissza jönnek az infók, amikkel már nem foglalkozom, mert rájöttem, hogy mindenki más, minden pocak mérete különböző :o) A védőnőm megmért és az elmúlt 6 hónapban kb 6 kilót híztam. Meg lettem dícsérve, hogy ügyes vagyok :P Persze az már nem tetszik, hogy az a 6 kiló nem látszik rajtam a védőnő szerint, csak a pocimon ÉS a popsimon :D tudtam én, hogy oda híztam, de mindenki tagadja előttem, most lebuktak :D
Jövőhéttől új védőnő lesz, remélem barátságos lesz ő is :o)

Lassan el kell kezdenem összeírni, hogy mit is kell megvenni a babának és nekem is. Április végére össze kellene raknom a kórházi pakkot, mert kitudja, hogy mikor fog jönni a bébi :o) festésig nem nagyon akartam neki látni a vásárlásnak, mert akkor azt is pakolászni kell, de azt hiszem hallgatok az okosokra és csak elkezdem márciusban a vásárolgatást (úúúú de bánom... :D)

Most nézem, hogy az előző bejegyzésembe beillesztett lila babaszoba szín inkább kéknek látszódik, de higyjétek el, szééééép lila lesz a szoba :o)

Jövőhéten is sűrű lesz a hetem, megyek háziorvoshoz, gerinc gyógyászhoz (igazolásért a császár ajánlás miatt, erről majd még mesélek), és nődokihoz is :o) ha végeztem velük, vagy 2 hét múlva, amikor megyünk 4D ultrahangra, mindenképp jövök hozzátok :o)




2 megjegyzés:

  1. Szia! Melyik kórházba jársz, mert a leírásod kísértetiesen hasonlít a Margitra. :-) Én oda járok. Majdnem a kezdetektől fogva olvaslak és kb egyidős kismamák is vagyunk. :-) Üdvözlettel: Orsi

    VálaszTörlés
  2. Szia Orsi!
    Én a Bajcsyba járok :o) Köszönöm, hogy olvasod a blogomat, bár nem túl rendszeresen írok :o) Gratulálok a babátokhoz!! :o) Te írsz blogot? :o)
    Üdv, Hogolyó

    VálaszTörlés