2013. október 7., hétfő

Meló vagy táppénz...

Sziasztok!
Ma reggel voltam a házidokinál. Fél nyolcra kellett mennem, odaértem 10 perccel hamarabb. Én voltam az első, így gondoltam de jó, hamar végzek. A nővérke 7:45kor jött ki, hogy hogy vagyok, a táppénzpapírt kihozza-e. Mondtam neki, hogy jobban vagyok, de van ez a haematoma, szóval beszélnék a doktorbácsival. "A doktor úr nagyon dolgozik most egy papíron, amint kész van, behívom". Ez még kb 10 percet vett igénybe, majd kijött egy emberke tőle és elviharzott. Behívtak. Odaadtam a dokibának a meddőségiben kapott papírokat (inszemináció zárójelentés, vércsoport igazolás, ultrahang eredmény a haematomaról + ultrahangkép). A doktorbá kérdezte, hogy 
- "na akkor mi legyen, akar dolgozni?" - Kicsit kikerekedett a szemem, mert gondoltam majd ő megmondja, hogy lehet-e vagy nem. Így azt mondtam neki, hogy 
- "Nem tudom doktor úr, első terhességem, sosem volt ilyenem, nem tudom ez mennyire veszélyes, amit doktor úr mond, azt teszem."
- "Ezt a nőgyógyásznak kell tudnia" - na ez megint kerekre formálta a szemeimet.
- "A nőgyógyász nem mondta, hogy pihennem kell, csak hogy előfordulhat pecsételés. Mivel nincs semmi ilyesmi, akkor mennék dolgozni és ha előfordul, akkor azonnal jelentkezem. Pénteken úgyis megyek kontrollra, akkor majd megkérdezem a magánorvosomat, hogy mit javasol."
- "Jó, akkor lezárom a táppénzt. A veszélyeztetett terhességi táppénz amúgyis 40%-a a fizetésnek a normál táppénz helyett (ami 60%)" - na itt lett csak igazán kerek a szemem...
Egyrészről értem, hogy miért hozták ezt a döntést a nagyokosok odafent. Eddig, amíg a táppénz értéke 80% volt, fű-fa elment veszélyeztetett terhességre és a 9 hónapját az állam pénzén otthon töltötte. Azt megértem, hogy ezt valahogy vissza kell szorítani és aki tud, az igenis dolgozzon. Nade aki nem tud! Azt hogy lehet így büntetni?? grrr...... Ráadásul amióta a normál táppénz már csak 60%, nem lett volna elég a veszélyeztetetteket is a 60%-ra tenni? gr.... persze ez is nagyon kevés, így a legtöbb kisebb keresetű ember inkább betegen is végig dolgozza a hetet, ami persze több betegséghez is vezet. Nade elég az elmélkedésből, remélem nem lesz szükség veszélyeztetett terhességre, mert a fizetésem felét sem fogom kézhez kapni, miközben a gyermekem életét kell megvédenem. 
Azért mielőtt még teljesen kiakadok, utána nézek ennek, hátha mégis másképp van... a remény hal meg utóljára :D

Szóval mától dolgozom. Egész jó volt. :o) Jó volt újra bemenni és beszélni a többiekkel :o) Hiába nah, szeretek a mostani helyemen dolgozni :o)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése